Юд Шват у єврейському ліцеї

У єврейському ліцеї №144 імені Леві-Іцхака Шнеєрсона яскраво відзначили ювілейний Юд Шват – 75-ті роковини ключової події єврейського життя нашого покоління – Дня відходу Попереднього Шостого Ребе, рабі Йосипа-Іцхака, та перебрання на себе титулу Ребе рабі Менахемом-Менделом Шнеєрсоном.

“Цього року концепція Юд Швата в ліцеї була спільною для всіх класів, але з урахуванням вікових особливостей, – розповіла нашому сайту Аліза Рабінович, завуч з єврейських традицій ліцею, – кожна вікова група збиралася разом і захід відбувався впродовж уроку – спочатку дивилися відео про вплив Ребе на прикладі знаменитого Джонатана Сакса, який обіймав тривалий час посаду Головного рабина Великої Британії та на прикладі ставлення Ребе до євреїв Дніпра, потім була гра, для кожної вікової групи своя, після цього ми говорили про подобу кожної людини дереву і створювали “Дерево класу”, потім кожен ухвалював добре рішення, а завершував захід святковий фарбренген із нігунами. Хочу зазначити, що всі заходи відбувалися українською мовою і це було дуже добре сприйнято, як дітьми, так і викладачами”.

Для молодших класів було завдання скласти пазл, і тоді на зворотному боці можна було прочитати відомі висловлювання Ребе, що відображають суть його вчення, “Дерево класу” їм було запропоновано вже готове, але його треба було прикрасити, зокрема й своїми фотографіями, а на фарбренгені всі учнівські колективи радо співали “Ні, нема нікого, окрім Б-га одного” разом із Ребе та хасидами на архівному відеозаписі.

Для середніх класів завдання на гру було складнішим – треба було підібрати емодзі для різних історій про діяльність Любавицького Ребе, “Дерево класу” треба було намалювати самим, та й фарбренген теж відрізнявся.

Завдання на гру для старших було непростим – прочитавши адаптований виклад маамару “Босі леГані” треба було самостійно сформулювати основну ідею і також підібрати правильні емодзі. Вони мали теж створити “Дерево класу”, прийняти добрі рішення, а потім для них був фарбренген.

“Хороші рішення хлопці ухвалювали на тиждень і наклеювали їх разом зі своєю фотографією на дерево класу, – розповідає Аліза Рабінович, – упродовж тижня ватман із кожним деревом розміщений на видному місці в класі й кожен може нагадати собі про важливість дотримання цього рішення. Для старшокласників це ще й спеціальний челенж – вони викладають в Instagram виконання своїх рішень і підсумки цього змагання ми підведемо в Ту Бі Шват. Ми спеціально обмежили термін дії прийнятих на себе зобов’язань одним тижнем, але, звісно ж, хлопці знають, що, якщо вони зможуть продовжувати виконання – це отримає соціальне схвалення”.