Почався місяць Ав. Наш сайт пропонує ознайомитися з додатковими обмеженнями, які набирають чинності з першого числа цього місяця у зв’язку з жалобою за зруйнованим Храмом. Обмеження, які були введені ще з 17 тамуза, продовжують діяти – про них можна прочитати тут.
Мудреці посилили попередні траурні приписи та додали нові, короткий виклад яких ми публікуємо нижче (за «Кіцур Шулхан Арух»):
- З початком місяця Ав забороняється будівництво для задоволення або розваги. Приватне будівництво дозволяється лише в разі гострої потреби (виняток – коли неєврейський підрядник категорично відмовляється зупиняти роботи). Переїзд до нової квартири також не здійснюється.
- Якщо єврей має судову справу з неєвреєм, краще відкласти слухання до завершення місяця Ав або хоча б до 11 ава.
- Освячення місяця (кідуш левана) не роблять до завершення Дев’ятого ава.
- З 1 по 9 ава не вживають м’ясних страв, навіть якщо м’ясо лише у відварі чи соусі. Лише в разі крайньої потреби (наприклад, післяпологовий період) можна їсти м’ясне до 7 ава.
- М’ясо та вино дозволені лише на трапезі з приводу заповіді (бріт, викуп первістка тощо), до полудня і в присутності лише найближчих родичів та до десяти гостей.
- Не перуть одяг і не носять чистого. Лише на Шабат дозволено вдягти святкове, застелити чисту скатертину й поміняти рушники.
- Жінка, що починає рахунок “семи чистих днів”, має право прати і вдягати чисте.
- Дитячі речі дозволено прати за потреби.
- Заборонено шити новий одяг, навіть через неєврея. Виняток – весільні наряди, якщо весілля одразу після 9 ава і одяг шиє неєврей.
- Заборонено митися, навіть холодною водою, окрім як з гігієнічних чи медичних причин. Люди, які миються щодня, можуть продовжувати це робити. Жінки, що готуються до мікви, дотримуються звичних процедур.
- Якщо Рош Ходеш припадає на суботу, то у п’ятницю дозволено повне миття гарячою водою. Напередодні останньої суботи перед 9 ава – лише обличчя, руки, ноги, а голову можна мити без мила.
- Люди, які щоп’ятниці занурюються в мікву, можуть зробити це в холодній воді; іншим – заборонено.
- Тим, у кого 30-денний траур за родичем завершується 18 тамуза або пізніше – з 1 ава діють загальні обмеження.
- У разі обрізання між 1 і 9 ава, батьки, моель, сандак і жінка, яка приносить немовля, можуть вдягти святкове, а за потреби – і підстригтися. Але тільки якщо обрізання до останньої суботи перед 9 ава.
- Останню перед 9 ава суботу афтару читає рабин на особливий траурний мотив.
- У період між 17 тамуза і 9 ава прийнято вивчати описи Єрусалимського Храму – пророк Єзекіїль (гл. 40–43), Мішну «Мідот» і розділ «Закони про Храм» з «Мішне Тора» Рамбама.
- Прийнято завершувати вивчення трактату Талмуду та влаштовувати святкову трапезу з нагоди сіюму. Деякі дозволяють сіюм також на завершення розділів з Талмуду або інших святих книг – аби святкування заповіді додавало радості в траурний період.
- У всі шабати між 17 тамуза та 9 ава намагаються не згадувати про траур, а навпаки – додати радості. Навіть якщо 9 ава припадає на шабат – святкують, як завжди: з гарним одягом, їжею та вином.