У другу ніч свята Песах починається відлік днів між Песахом і Шавуотом – «Сфірат га-Омер». Ця назва нагадує нам про «омер» – мірку ячмінного борошна, яку приносили в Храм у жертву Вс-вишньому на другий день Песаху.
Обряд відліку днів Омера здійснюється щоденно після настання темряви. Безпосередньо перед самим відліком промовляється відповідне благословення. Період часу між принесенням жертви Омера та святом Шавуот називається «дні відліку Омера».
49 днів відділяють перший день Песаху від свята Шавуот. Тора заповідає рахувати ці дні, тому щодня ми промовляємо: «Сьогодні – такий-то день після принесення Омера».
Період Сфірат га-Омер має статус часткового трауру (за винятком свята Лаг ба-Омер). За часів рабі Аківи саме під час цього періоду серед його учнів спалахнула страшна епідемія, яка забрала життя багатьох тисяч із них. Епідемія тривала 33 дні. Смерть учнів рабі Аківи, майбутніх вчителів усього Ізраїлю, завдала величезної духовної шкоди єврейському народові.
Саме тому в перші 33 дні відліку Омера – у період між Песахом і Шавуотом – євреї й до сьогодні дотримуються низки траурних звичаїв: не стрижуться, не голяться, не влаштовують гучних бенкетів і весільних церемоній. Хоча щодо точних дат трауру існують різні думки і традиції, загальноприйнято вважати, що саме в день Лаг ба-Омер епідемія зупинилася, і тому в цей день траурні звичаї скасовуються.
Заповідь «Сфірат га-Омер» покликана підкреслити перевагу духовної свободи над фізичною. Звільнившись від єгипетського рабства, сини Ізраїлю здобули справжню свободу лише тоді, коли через 49 днів після Виходу з Єгипту отримали Тору на горі Сінай. Усвідомлюючи, що мета визволення – це дарування Тори, вони з нетерпінням рахували, скільки днів уже минуло і скільки ще залишилося до цього великого одкровення.