У єврейському ліцеї №144 імені Леві-Іцхака Шнеєрсона пройшло масштабне святкування Юд Алеф Нісан, яке було проведено кафедрою юдаїки для всіх учнів з 1 по 11 клас.
Захід відбувався протягом трьох академічних годин, з другого по четвертий урок, і весь ліцей був розділений на три вікові групи – молодша (з 1 по 4 клас), середня (з 5 по 7 клас) та старша (з 8 по 11 клас). Але ж перша частина заходу була однакова для всіх вікових груп – спочатку подивились відео, яке підготували учні, що входять до групи СЛЕШ, про місяць Нісан, потім була проголошена тема цього дня – лідерство, які якості має мати лідер і чому Любавицький Ребе є справжнім лідером усього єврейського народу. Після оголошення теми учні подивились відео, де Ребе розповідає про справжнє лідерство на прикладі свого тестя, Шостого Любавицького Ребе Йосифа-Іцхака Шнеєрсона. Далі відбулася вікторина, яка ґрунтувалась на відео, яке щойно подивились діти, причому складність запитань була з урахуванням вікових особливостей, але ж діти молодшої та старшої груп впорались на «відмінно», а у «середній» кількість помилок була не значною, що приємно здивувало організаторів заходу.
Далі прийшов час командної праці, яка відбувалась по групах. Для класів молодшої школи було запропоновано «вирішити лідер чи не-лідер» по відношенню до семи складних запропонованих ситуацій. Діти обговорювали і мали винести вердикт чи можна назвати наведену поведінку лідерською чи ні, та з яких причин.
Дітям середньої групи було запропоновано скласти карту «добрих вчинків», які вони мають зробити протягом місяця після пасхальних канікул. «Більшість ліцеїстів пропонували індивідуальні рішення – давати цдоку, підтримувати рідних та близьких, казати добрі слова, буди чемними та таке інше, – розповідає заступник директора ліцею з єврейських традицій Аліза Рабинович, – а ось шостий клас нас здивував, вони взяли на себе командне рішення, як група взяти шевство над притулком для тварин і опікуватися ним протягом місяця».
Старшій групі викладачі кафедри юдаїки підготували найбільш складне завдання – вони в рандомному порядку отримали теми, за якими повинні підготувати та провести, на тижні після канікул, для всього ліцею якусь акцію, формат якої також мають вигадати самі. Всі ці чотири акції складуть єдиний «Марафон добра». Темою для восьмого класу стало «Слова мають силу», для дев’ятого «Чисто не там, де прибирають», акція десятого класу має назву «День підтримки», а для одинадцятого «Секретне добро». Хлопці та дівчата провели мозковий штурм та презентували попередні плани та пропозиції, що до втілення своїх бажань.
Далі всі учні ліцею промовляли Тегілім на честь Дня народження Любавицького Ребе. Спочатку вони промовляли 123 та 124 переки Тегілім, а після того – 20. Кожен учень отримав у подарунок особистий екземпляр книги «Тегілім» на івриті з перекладом на українську мову в кишеньковому форматі, який зручно носити з собою постійно. «Ці «Тегілім» були подарунком від родини Нікітенко на честь та задля духовного піднесення їх родичів та близьких», – розповіла Аліза Рабинович.
Завершенням святкування Дня народження Любавицького Ребе у єврейському ліцеї стали танці – молодша група танцювала спільно, а у середніх та старших дівчата активно підтримували хлопців, які з початку сором’язливо, а з годом все більш зухвало витанцьовували під запальну єврейську музику, що принесло багато радощів, натхнення та позитиву.
«Взагалі цей день в ліцеї пройшов чудово, він був дуже насичений духовно і сповнений позитивними емоціями, – підводить підсумки Аліза Рабинович, – я впевнена, що він надав багато нахес нашому Ребе».
Захід відбувся за підтримки Єврейської громади Дніпра.