Суккот у Центральній синагозі «Золота Троянда» – свято радості, єдності та віри

У Центральній синагозі «Золота Троянда», як і в усій Єврейській громаді Дніпра, свято Суккот стало часом особливої духовної радості, молитов та єднання. У ці дні внутрішній двір синагоги перетворився – тут зведено простору сукку, де члени громади збираються для виконання заповідей, святкових трапез та надихаючих хасидських бесід.

Головні моменти свята – читання Сувою Тори, особливі молитви Суккоту та звучання хасидських нігунів, які наповнюють серця відчуттям радості та близькості до Вс-вишнього. Сотні членів громади придбали набори для виконання заповіді «нетілат лулав» – піднесення чотирьох видів рослин, що символізують єдність всього єврейського народу. Протягом усіх святкових днів у суккі діє міцва-пост, де учні дніпровської єшиви імені р. Леві-Іцхака Шнеерсона та молоді посланці Ребе допомагають кожному єврею виконати заповідь відповідно до всіх законів.

Як сказано в Торі: «І візьміть собі в перший день плід дерева пишного, гилля пальмове і пагони дерева густолистого, і верб надрічних, і веселіться перед Господом, Богом вашим, сім днів» (Ваїкра 23:40).

Мідраш (Ваїкра Рабба 30:12) розкриває глибокий символізм цих рослин, порівнюючи їх з різними типами євреїв, які, незважаючи на відмінності, об’єднані в одне ціле:
Етрог, що має і смак, і запах, символізує євреїв, які мають і знання Тори, і добрі справи.
Лулав (пальмова гілка), чиї плоди мають смак, але позбавлені запаху, представляє тих, хто володіє знанням Тори, але не робить обрих справ.
Адас (мирт), що має запах, але не має смаку, символізує тих, хто робить добрі справи, але не вивчає Тору.
Арава (верба), у якої немає ні смаку, ні запаху, представляє тих, хто позбавлений і того, і іншого.
Усі чотири види пов’язані разом в одній заповіді, вчачи нас, що справжнє служіння Вс-вишньому вимагає об’єднання всіх євреїв.

Сьогодні свято Суккот у «Золотій Троянді» – це не лише виконання заповідей, але й свідчення сили духу, єдності та любові, які об’єднують єврейську громаду Дніпра. Завдяки надихаючому керівництву Головного рабина Дніпра Шмуеля Камінецького, громада живе в атмосфері взаємної поваги, підтримки та духовного зростання.