Щороку 19 кислева (цього року починається сьогодні ввечері, 8 грудня, і триватиме до заходу сонця 9 грудня) євреї в усьому світі відзначають День визволення Алтер Ребе, рабі Шнеура-Залмана з Ляд. Цей день – Новий рік хасідизму – традиційно один із найважливіших свят для більшості єврейських громад України.
Свято Нового року хасідизму виникло 227 років тому. Тоді, 19 кислева 5559 року від створення світу (27 листопада 1798 року), Ребе Шнеур-Залман з Ляд, засник хасідського руху ХаБаД, був звільнений з ув’язнення у Петропавлівській фортеці, де він провів майже два місяці. Його звільнення стало знаком офіційного визнання руху хасідизму в Російській імперії. Ця подія в ті часи уявлялася настільки значущою та чудесною, що хасіди навіть хотіли написати сувій 19 Кислева, на зразок Сувою Естер, щоб читати його щороку, але Алтер Ребе не дав на це своєї згоди.
В одній із своїх бесід розповідав Ребе Раяц: «Коли Алтер Ребе привезли до Петропавлівки, його помістили у таємні камери Петропавлівської фортеці. Понад сім тижнів (53 дні) він перебував у цій фортеці. Перші три тижні Ребе перебував у надзвичайно суворому ув’язненні, у камерах, призначених для бунтівників проти царства, оскільки одним із головних звинувачень доносу було те, що Алтер Ребе [нібито] збирав гроші та переправляв їх турецькому султану. Пізніше його перевели в місце з м’якшими умовами [ув’язнення] в межах тієї ж фортеці.
Усі дні, поки Алтер Ребе перебував у [ув’язненні] у Петропавлівській фортеці, відбувалися особливі засідання, які збирали та переробляли матеріали доносу проти нашого Ребе. Після цього Ребе допитували. Допити відбувалися не у фортеці, а в канцеляріях “Таємної ради”, куди Ребе щоразу перевозили на човні через річку Неву – з фортеці до канцелярій.
Царські міністри самі допитували Алтер Ребе, і він відповідав їм на всі їхні запитання. Відповіді та запитання записувалися та відправлялися до Сенату для вивчення. Усі бачили у відповідях Алтер Ребе його дивовижну мудрість та чистоту його серця.
У вівторок 19 Кислева вийшов вирок щодо Алтер Ребе, який стверджував, що він чистий від усякого гріха, і було прийнято рішення про його звільнення».
Відомо, що сам імператор Павло I побажав навідати Ребе в його ув’язненні. Він зробив це під виглядом простого офіцера. Хоча Алтер Ребе ніколи раніше не бачив російського царя, він відразу відчув, хто перед ним, і надав цареві знаки поваги, які передбачає єврейський закон по відношенню до монарха. З цього моменту цар називав Ребе не інакше як «Святий рабин». Імператор Павло I власноруч підписав остаточне рішення, яке свідчило: «Його Імператорська Величність не знайшла у поведінці хасідів нічого поганого, що завдавало б шкоди доброчесності та спокою держави». Так у єврейському календарі з’явилося нове свято: 19 Кислева – Рош га-Шана хасідизму або хасідський Новий рік. Минуло зовсім небагато часу, і рух ХаБаД далеко крокнув за межі України, Білорусі та Росії, поширюючи джерела Вчення Баал Шем Това по всьому світу.
Саме в день 19 кислева прийнято починати щорічний цикл читання основоподібної книги філософії хасідизму, написаної Алтер Ребе, – книги «Танія» («Лікутей Аморим»).

