Игрушки Монтессори – отличное средство развития сенсорного опыта детей

Игрушки Монтессори – отличное средство развития сенсорного опыта детей

В Образовательном Ресурсном Центре «Маале» для детей с ограниченными возможностями и особыми потребностями, специальном проекте Еврейской общины Днепра, пополнилась коллекция «Игрушек Монтессори», которые помогают коррекционным педагогам на занятиях с воспитанниками Центра объяснять, что такое размер, учить сравнивать предметы одинаковой формы, а также осваивать основы счета.

«Корекційний педагог Людмила Навротська стверджує, що іграшки Монтессорі – це відмінний засіб розвитку сенсорного досвіду дітей, – рассказала нашему сайту методист Центра Елена Овчаренко, – в останні місяці навчальна база ОРЦ поповнилася новими іграшками, які дуже подобаються дітям та педагогам. Це яскраві посібники з екологічно чистих матеріалів, створені на основі базових принципів педагогічної системи Марії Монтессорі.

Вони створюють у дитини реалістичну картину світу завдяки різноманітності форм, кольорів та фактур. Як правило, це «однозадачні» іграшки – нескладні конструкції, що стимулюють сенсорні відчуття та спрямовані на формування певної навички. На фото: корекційний педагог Людмила Навротська застосовує дерев’яну іграшку-сортер з метою відпрацювання дрібної моторики рук, координації рухів, навичок розпізнавання кольору та форми. І, зрозуміло, такий ігровий посібник стимулює увагу, пам’ять і посидючість.

Отже, Людмила Навротська вирішує на своїх уроках найважливіше педагогічне завдання, яке полягає в адаптації особливого малюка до навколишнього світу та готує дитину до життя.

Також логопедичне заняття з цими іграшками провела логопед та корекційний педагог Світлана Литвинова. Психолого-педагогічна мета заняття: розвиток навичок слухового сприйняття словесних інструкцій педагога, відпрацювання правильної артикуляції та дикції, розширення обсягу механічної пам’яті, вдосконалення стійкості уваги. Обладнання заняття: сортер «Яйця 3D Монтессорі» – лоток із дюжиною іграшкових «яєць». Половинки кожного яйця містять об’ємний пазл із зображенням цифр. Торкаючись об’ємних зображень, дитина «запам’ятовує» форму цифр і одночасно навчається рахунку.

Світлана Литвинова запропонувала одному з вихованців самостійно виконати завдання за таким алгоритмом: за вказівкою педагога знайти цифру серед хаотично розкладених половинок; потім знайти відповідну заданій цифрі другу половину об’ємного пазла та зібрати пазл.

Протягом заняття Світлана Литвинова добивалася поліпшення навичок аудіювання, правильного сприйняття словесної інструкції педагога, відпрацьовувала правильну вимову кількісних та порядкових числівників середнього роду від 1 до 12».