В Днепре состоялся финал Международного конкурса творческих работ учащихся, студентов, аспирантов и учителей «Уроки войны и Холокоста – уроки толерантности», организованный Министерством образования и науки Украины и Украинским институтом изучения Холокоста «Ткума».
Всего на конкурс было прислано более 250 работ, причем не только из всех регионов Украины, но и из зарубежных стран. В финал прошли 59 работ из восемнадцати регионов Украины и одна работа из Республики Молдова.
Компетентное жюри, в которое вошли представители Министерства образования Украины, педагогических ВУЗов, историки, филологи, музейные работники и известные ученые, определило победителей в трех категориях – ученики, студенты и учителя, причем в каждой категории было от трех до четырех номинаций. Победитель в каждой номинации редко был один-единственный, часто жюри присуждало первую награду двум, трем, четырем и даже пяти, будучи не в состоянии выбрать из них лучшего, так что на десять номинаций получилось двадцать два победителя.
Мы с удовольствием назовем всех победителей, ибо УИИХ «Ткума» предоставила нам эту возможность, но до этого хотим объявить, что победителем в номинации «симпатии журналистов» является работа студентов Днепровской политехники Кирилла Бойко и Светланы Предко, выполненная в технике вытынанки и названная «Вогники нашої пам’яті». Мы очень благодарны Ирине Пискаревой, обратившей наше внимание на эту работу и на талант художника-иллюстратора Светланы Предко.
А теперь список победителей:
УЧНІ
Номінація «Пошукова робота»
1. Чепурна Анна – фільм «Танго над Уманською ямою» (Черкащина).
2. Семцов Іван – робота «Легенда про вінницьку Єрусалимку» (Вінниця)
3. Сокирко Катерина – «Русская весна» 2014 г. у Сєвєродонецьку» (Сєвєродонецьк).
Номінація «Науково-дослідницька робота»
1. Міщенко Софія — Символічний вимір Голокосту в повісті «Черевички Божої Матері» М. Матіос (Запоріжжя).
2. Каравацька Катерина (Бахмут, Донецька обл.), Котенджи Едуард (Київ) — Есе – (анти)рецензія на збірник життєвих історій «(Не)дитячий погляд на війну».
3. Савкова Олена — Світло праведників моєї сім’ї (Хмельницький).
Номінація «Творча робота»
1. Бойченко Ольга, Тендітна Яна – Той, хто не мав залишитися живим фільм-анімація (Боярка, Київська область).
2. Сафонова Юлія – Голодомор: біль, що не минає – есе (Харків).
3. Торубарова Поліна — «…Варта навіть життя, не кажучи вже про смерть» мальовані оповідки (комікси) за мотивами роману Ю. Горліс-Горського «Холодний Яр» (Куп’янськ, Харківська обл.).
4. Іваненко Валерія – «Гравці» «…Киньте кубика, сховавши у себе єврея, і ось яким буде ваше життя. Десь таким…» (ілюстрації до частини роману Маркуса Зузака «Крадійка книжок») (Дніпро).
5. Гуда Лілія – Забуттю не підлягає – вірши (Доманівка, Миколаївська обл.)
СТУДЕНТИ
Номінація «Науково-дослідницька робота»
1. Нефьодова Марина — Образи другої світової війни та Голокосту у культурі коміксів (ДНУ, Дніпро).
Номінація «Пошукова робота»
1. Вурловська Марія — Сила людської доброти і відважності: історія однієї родини (Дрогобицький педагогічний університет, Дрогобич, Львівська обл.).
Номінація «Творча робота»
1. Наталюк Ніна — «За що?» (серія дизайнерських ілюстративних робіт, виконана за історією Крістіни Хігер, описаною в книзі «Дівчинка у зеленому светрі) (Львівський поліграфічний коледж, Львів).
2. Предко Світлана, Бойко Кирило – Вогники нашої пам’яті – витинанка (Національний гірничий університет, Дніпро).
УЧИТЕЛІ
Номінація «Науково-дослідницька робота»
1. Саяпіна Тетяна –Біль та пам`ять: трагедія Голокосту у живописі (Куп’янськ, Харківська обл.).
Номінація «Пошукова робота»
1. Авраменко Ніна — Голод 1946-1947 років у спогадах жителів селища Лосинівка та документальних джерелах (с. Лосинівка, Чернігівська обл.).
Номінація «Педагогічна майстерність»
1. Гривняк Оксана – «Апте. Незакінчена повість». Матеріали до проведення заняття з теми «Голокост: знищення нацистами єврейського населення Європи» (Львів).
2. Хорькова Людмила –Мистецтво маленьких історій (застосування методу сторітелінгу на уроках, об’єднаних темою «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності» (Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.).
3. Ободовська Валентина, Пастух Світлана – «Культура пам’яті як шлях до європейського порозуміння, або уроки Голокосту крізь призму сторітелінгу (не) дитячої теми» (бінарний урок) (Одеса).
4. Ланевська Тетяна — «Немає нових напрямків, є один – від людини до людини»: родинні історії рідного краю як джерело збереження пам’яті про Голокост» (сценарій виховного заходу з використанням освітньої технології «Жива бібліотека» і методу сторітелінгу) (Куп’янськ, Харківська обл.).
Номінація «Мультимедійні технології навчання»
1. Дяченко Аліна — Історія Голокосту (Online посібник) (Хмельницький).